بهترين و جديدترين روش درمان خانگي كم خوني با روش گياهي سنتي (حتما بخوانيد)

۳ بازديد

مقالات قديمي كه در سايت هاي ديگر مي بينيد را دور بيندازيد! در اين مطلب جديدترين تحقيقات دنيا درباره روش هاي درمان خانگي كم خوني را در اختيار شما قرار مي دهيم. گياهان و مواد طبيعي كه براي درمان كم خوني به طور علمي ثابت شده اند.

آيا دائما احساس خستگي ميكنيد يا پوست رنگ پريده اي داريد؟ استراحت تنها چيزي نيست كه شما نياز داريد. كم خوني يا آنمي به حالتي گفته ميشود كه در آن گلبول‌هاي قرمز يا هموگلوبين كافي در خون وجود ندارد. هموگلوبيني كه در گلبول‌هاي قرمز خون وجود دارد باعث مي‌شود تا اكسيژن به گلبول قرمز متصل شده و توسط مويرگ‌ها به بافت‌هاي مختلف بدن برسد. پس در شرايط كمبود گلبول قرمز و هموگلوبين در خون، سلولهاي بدن براي عملكرد مناسب اكسيژن كافي ندارند و بنابراين احساس كمبود انرژي و خستگي در فرد ايجاد ميشود.

آنمي انواع مختلفي دارد اما شايع ترين آن بدليل كمبود آهن در بدن اتفاق مي افتد. مغزاستخوان براي توليد هموگلوبين به آهن نياز دارد. با كمبود آهن دربدن، مغزاستخوان قادر نخواهد بود كه هموگلوبين را براي گلبولهاي قرمز توليد كند.

برطبق آناليز انجام شده در سال 2016، هند بالاترين ميزان آنمي در زنان و كودكان را دارد. فقر آهن در زنان باردار مشكلات جدي بهمراه خواهد داشت و برروي زبان و مهارتهاي حركتي كودكشان تاثير گذار است. درمانهاي خانگي بسياري براي كم خوني وجود دارد كه ميتوانيد آنها را امتحان كنيد.

علائم كم خوني

بسياري از علايم مهم كم خوني، رايج هستند و ممكن است فرد متوجه آن نشود. پس درصورت تجربه ي هرگونه از علائم زير، ميزان هموگلوبين خون بايد چك شود:

  • خستگي دائم و هميشگي
  • رنگ پريدگي پوست
  • ريزش موي شديد
  • كمبود انرژي
  • تپش قلب (ضربان قلب بسيار سريع ميشود)
  • تنگي نفس
  • بداخلاقي و اخمو بودن در اكثر اوقات

براساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهاني، كم خوني در مردان به هموگلوبين كمتر از 13 گرم در دسي ليتر اطلاق ميشود و در زنان، ميزان هموگلوبين كمتر از 12 گرم در دسي ليتر است؛ اما نگران نباشيد چون آنمي با كمي احتياط و مراقبت درمان ميشود.

اگر مبتلا به آنمي هستيد، قدم اول مشورت با پزشك درمورد ميزان دريافت مكمل هاي آهن و همچنين رژيم غذايي غني از آهن ميباشد. ما در اين مطلب بهترين درمانهاي خانگي آنمي را برايتان آورده ايم كه انرژي و سرزندگي را به شما ميبخشد.

...

براي مطالعه ادامه متن بر روي لينك اصلي زير كليك كنيد:

بهترين و جديدترين روش درمان خانگي كم خوني با روش گياهي سنتي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.